Bevezetés a jógába – Az ízületek jógája- Pawanmunktászana sorozat

Az első alkalommal egy általánosabb hatha jóga gyakorlást csináltunk végig, benne néhány haladóbb ászanával, mint a sarokülés (vadzsrászana) vagy a több ászana összefűzéséből álló napüdvözlet gyakorlatsor.

A második alkalommal alapozással foglalkoztunk. Ezen az alkalmon az ízületek jógájával foglalkoztunk a Satyananda tradíció pawanmuktászana sorozatát alapul véve. Az ízületek jógája többrétűen alkalmazható gyakorlat típus. Jó az ízületek karbantartására, megerősítésére, sérülések utáni rehabilitációjára, illetve a nagyobb terheléssel járó gyakorlatokra való felkészítésére is. Ezen kívül ezek a gyakorlatok rendkívül jó hatással vannak az immunrendszer működésére is. A fontosabb gyakorlat körökről emlékeztetőképpen néhány fényképet is találhattok itt.

(A felhasznált képek Swami Satyananda Saraswati – Asana Pranayama Bandha Mudra c. könyvéből és a hasonló nevű applikációból lettek összeválogatva)

Kézfej átmozgatása (Mushtika Bandhana):

 

Kézfej billentése és visszafeszítése (Manibanha Naman)

Ökölbe szorított kézfej körkörös átmozgatása (Manibandha Chakra):

Könyök átmozgatása (Kehuni Naman):

Váll átmozgatása könyök körzéssel (Skandha Chakra):

Nyak átmozgatása áll előre-hátra gördítésével, majd fej jobbra és balra billentésével (Greeva Sanchalana):

Fej jobbra és balra forgatása:

Térd átmozgatása kinyújtáskor lábfejet visszafeszítve (Janu Chakra):

Lábujjak összeszorítása és kitárása majd lábfej előre billentése és hátra feszítése (Padanguli Naman):

 

Boka átmozgatása lábfej forgatásával (Goolf Chakra):

 

A harmadik alkalom témája a törzs és a gerinc lesz.

0 hozzászólás

Hagyjon egy választ!

Szeretne csatlakozni a beszélgetéshez?
Nyugodtan járulj hozzá az alábbiakban!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.